پلاستیک احتمالاً یکی از بزرگترین نوآوری های قرن بیستم است. خانه های ما پر از آن است. مشاغل ما به آن بستگی دارد. به احتمال زیاد شما در حال خواندن این مطلب بر روی دستگاهی هستید که حداقل از 75 درصد پلاستیک ساخته شده است. پلاستیک ها آنقدر پربار هستند که حتی خود به خود به یک مشکل تبدیل شده اند. پلاستیک زباله خیابانها ، جنگلهای ما و حتی آبهای اقیانوسهای ما را آشغال می کند. این امر به این دلیل اتفاق می افتد که پلاستیک تا آنجا که می تواند مقاوم باشد ، هنوز خراب می شود ، خم می شود ، ترک می خورد و دیگر به شکل فعلی برای عملکرد فعلی اش مفید نیست.

خوشبختانه چندین روش برای ترمیم حداقل آسیب در مخازن پلاستیکی (پلی) ایجاد شده است. بیشتر اینها شامل یک نوآوری به نام جوش مخزن پلی می شود. برخی از این جوشها برای "وصله" مناطق آسیب دیده در مخازن پلاستیکی به منبع گرما نیاز دارند و برخی دیگر می توانند با واکنش شیمیایی بین دو ماده قالب گیری شوند. برای مشاهده سوالات متداول در مورد نحوه تعمیر مخزن آب پلی به زیر مراجعه کنید.


بهترین راه برای ترمیم ترک در مخزن پلی شما چیست؟

جوش های پلاستیکی یا مخزن پلی یکی از رایج ترین روش های ترمیم ترک در دنیای تعمیر پلی مخزن است. جوشهای فلزی معمولاً شامل گرمای شدید و مشعلهای مخصوص برای اتصال قطعات به یکدیگر می شوند. جوش های چند مخزنی قطعات ذوب شده ای از پلاستیک نیستند که برای اتصال مجدد دو طرف ترک به یکدیگر استفاده می شوند. در عوض ، آنها اپوکسی هایی هستند که با دست مخلوط می شوند و از یک واکنش شیمیایی برای ترکیب پلاستیک با هم مانند چسب قالب گیری استفاده می کنند. این دو ماده شیمیایی در تماس با یکدیگر گرم می شوند و هرچه بیشتر آنها را با هم ورز دهید ، داغ تر و انعطاف پذیرتر می شوند.

برخی از ترموپلاستیک ها (مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن) به جوشکارهای ترموپلاستیک مخصوص خود نیاز دارند. برای این موارد ، شما به عناصر گرمایش نیاز دارید که می توانند بین 500-600 درجه فارنهایت برسند.


چگونه یک مخزن پلی برای تعمیر چند مخزن آماده می کنید؟

ساده ترین راه خرید کیت تعمیر چند مخزن است. اگر پاک کننده ای برای قسمت پلاستیکی ندارد ، شما همچنین باید استون یا تینر لاک بخرید. ممکن است از آب و صابون استفاده شود ، اما برای تمیز کردن پلاستیک در آماده سازی برای تعمیر چند مخزن ایده آل نیستند. بسیار مهم است که هنگام تمیز کردن ناحیه آسیب دیده ، از الکل یا سایر پاک کننده هایی که پس از تمیز کردن بقایای نفتی باقی مانده استفاده نکنید.

ابتدا مخزن خود را کاملاً خالی کنید. اگر حاوی چیزی غیر از آب بود ، حتما آن را بشویید. زمان دهید تا کاملاً خشک شود. ممکن است بخواهید روی قسمت ترک کار کنید تا مناطق ناهموار صاف شوند ، اما اجازه ندهید ترک بیش از حد پهن شود. پس از خشک شدن پلاستیک ترک خورده و آماده تعمیر ، استون یا لاک پاک کننده را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. چند دقیقه به آن زمان دهید تا در یک مکان امن و تمیز خشک شود.


آیا جوشکاری چند تانک در برابر آب مقاوم است؟

آره. مخازن پلی اغلب برای نگهداری مایعات مانند آب ، سوخت ، روغن یا سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. اکثر جوش های پلی تانک در برابر حل شدن توسط هر یک از مایعات فوق مقاوم هستند. برای تعمیر چند مخزن که در آب یا بنزین غوطه ور شده اند ، جوش های مخصوص مخزن پلی وجود دارد.


آیا جوشکاری چند تانک در برابر حرارت مقاوم است؟

بله ، اگرچه بستگی به نوع جوشکاری شما دارد. بسیاری از جوش های چند مخزنی ، پس از خشک شدن و پخت ، در برابر حرارت ثابت تا 500 درجه و گرما تا 600 درجه حرارت را تحمل می کنند. این مهم است که بدانید اگر مخزن خود را در آشپزخانه یا مغازه ای نگهداری کنید که ممکن است به طور تصادفی بیش از حد به منبع گرما نزدیک شود یا در تصادف دچار آتش سوزی شود.

اکثر این جوش های چند مخزنی 4-6 ساعت طول می کشد و تا 24 ساعت درمان می شوند. جایگزین های سریع تری وجود دارد که در عرض چند دقیقه تنظیم می شوند و تنها در چند ساعت درمان می شوند. این جایگزین های سریعتر دارای دو سوم مقاومت جوش های معمولی پلی تانک هستند ، بنابراین در برابر حرارت ، سرما ، نیرو و غیره مقاومت کمتری خواهند داشت.


آیا جوش های پلی تانک در برابر سرما مقاوم هستند؟

آره. جوش های پلی تانک می توانند دمای سرد تا 67- درجه فارنهایت را تحمل کنند. همانطور که در بالا ذکر شد ، اگر بخواهید از جوش سریعتر استفاده کنید ، ممکن است به اندازه یک جوش معمولی پلی تانک در برابر سرمای شدید مقاومت نکند.


آیا می توانم از کیت های تعمیر چند مخزن برای کار روی ماشین خود استفاده کنم؟

شما نباید از یک جوش مخزن پلی در منیفولد خروجی یا مبدل کاتالیزوری استفاده کنید.

برای تعمیرات روی محفظه احتراق نباید از جوش مخزن پلی استفاده کنید.

برای مناطقی که درجه حرارت آنها بالاتر از 450 درجه فارنهایت نیست ، استفاده از جوش های چند مخزن بی خطر است. اگر مطمئن نیستید که قطعه پلاستیکی آسیب دیده ای که امیدوارید تعمیر شود زیر 450 درجه فارنهایت باقی می ماند یا خیر ، با مکانیک یا متخصص مخزن پلاستیک خود تماس بگیرید.


آیا جوش های چند مخزنی ناشی از کیت های تعمیر چند مخزن سمی هستند؟

مگر اینکه برچسب دیگری زده شود ، چنین نیستند. با این حال ، شما نباید جوش های مخزن پلی را مصرف کنید.


آیا جوش های چند مخزن برق را هدایت می کنند؟

خیر. جوش های تانک پلی عایق هستند و الکتریسیته را هدایت نمی کنند.


آیا جوشکاری مخزن پلی با انواع پلاستیک ها کار می کند؟

بله ، اما همه جوش ها با انواع پلاستیک کار نمی کنند. پلاستیک های ترموپلاستیک مانند پلاستیک های پلی اتیلن و پلاستیک های پلی پروپیلن هر کدام دارای انواع خاصی از جوش هستند و ممکن است برای عملکرد صحیح به یک عنصر گرم کننده نیاز داشته باشند. اگر پلاستیک شما بسیار نازک است ، ممکن است توصیه نشود که آن را تعمیر کنید.


چگونه می توانید تعمیر مخزن پلی را به پایان برسانید؟

هنگامی که منتظر زمان توصیه شده برای جوش خوردن چند مخزن و سفت شدن آن شدید ، می توانید چندین درجه از کاغذ سنباده را تهیه کنید-از 60 دانه شروع کرده و از طریق کاغذ سنباده 360 درجه کار کنید تا ناحیه جوش را صاف کنید. اگر با ترموپلاست (پلی اتیلن یا پلی پروپیلن) کار می کنید ، ترفندی برای بازگرداندن درخشش به پلاستیک وجود دارد. اگر یک شعله کوچک زرد باز از مشعل پروپان در نزدیکی منطقه نگه دارید ، ممکن است بتوانید درخشندگی براق را به مخزن خود بازگردانید. هنگامی که ناحیه بالاخره تنظیم شد ، خشک شد ، خنک شد و آماده کار شد ، می توانید رنگ بیرونی مخزن را رنگ آمیزی کنید. از رنگ داخل مخزن استفاده نکنید ، مخصوصاً اگر از مخزن برای نگهداری آب آشامیدنی یا آبیاری استفاده می کنید زیرا ممکن است باعث سمی شدن محتویات شود.


چه موقع باید به جای تعمیر یک مخزن آب پلی ، تعویض کنید؟

تعمیر مخزن پلی

هنگام تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض مخزن خود ، به سوالات زیر توجه کنید.

آیا نوع پلاستیکی که مخزن شما با جوش مخزن پلی قابل تعمیر است ساخته شده است؟ برخی از مخازن پلاستیکی از پلاستیک خاصی ساخته شده اند که ممکن است جوش های مشابهی نداشته باشند. به عنوان مثال ، بسیاری از مخازن ساخته شده برای مخازن آب آشامیدنی از پلاستیک مخصوص مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ساخته شده اند تا آب آنها را در معرض ساعت های طولانی نور خورشید قرار ندهد. اگر جوش شما از یک نوع پلاستیک ساخته نشده باشد ، ممکن است آب شما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول زمان سمی شود.


  • آیا ضخامت پلاستیک در قسمت آسیب دیده مخزن شما آنقدر ضخیم است که می تواند جوش چند مخزن را نگه دارد؟ اگر پلاستیکی که امیدوارید تعمیر کنید بسیار نازک باشد ، تعویض مخزن به طور کلی ممکن است مقرون به صرفه تر باشد.
  • شکل مخزن خود را در نظر بگیرید. آیا مخزن مستطیلی شکل است ؟ آیا مخزن گرد است ؟ به یاد داشته باشید که مخازن مستقیم دارای فشار بیشتری در مرکز هر طرف هستند ، بنابراین اگر ترک شما وجود دارد ، بهتر است مخزن را جایگزین کنید.
  • ترک روی مخزن شما کجا قرار دارد؟ آیا می توانید به اندازه کافی خود یا تانک را مانور دهید تا بدون هیچ مشکلی به منطقه ترک خورده برسید؟
  • در اینجا این س bigال بزرگ مطرح می شود: طول ترک در مخزن شما چقدر است؟ اگر شکاف مخزن شما بین 1 تا 6 اینچ است ، یک کیت تعمیر چند مخزن باید بتواند آن را بدون هیچ مشکلی تعمیر کند. اگر ترک بیشتر از 6 اینچ باشد ، احتمالاً برای تعمیر با جوش چند مخزن بسیار گسترده است و باید تعویض مخزن را در نظر بگیرید. اگر عرض ترک بیش از نیم اینچ است (که اغلب با ترک های طولانی تر مطابقت دارد) ، احتمالاً باید به جای تعمیر مخزن ، تعویض آن را نیز در نظر بگیرید.

نحوه تعمیر مخزن آب پلی:

  1. پس از آماده سازی مخزن پلاستیکی خود برای تعمیر (به بالا مراجعه کنید) با تمیز کردن کامل آن ، باید قطعه ای از جوش را برش دهید که به اندازه کافی طولانی و گسترده باشد تا ترک را بپوشاند.
  2. مواد جوش را داخل شکاف قرار دهید و "میله" یا دومین عنصر جوش را وارد کنید.
  3. هنگامی که واکنش تشکیل جوش آغاز می شود ، باید اطمینان حاصل کنید که مخزن چند ساعت حرکت نمی کند. جوشهای ضعیف تر و سریع به 4-6 ساعت برای درمان نیاز دارند و جوشهای استاندارد قوی تر حدود 24 ساعت طول می کشد تا بتوان آنها را بدون آسیب رساندن مجدد به مخزن و از دست دادن احتمالی جوش ، با خیال راحت انجام داد.
  4. ناحیه جوش را با درجه کاغذ سنباده بتدریج سنباده بزنید تا ناحیه صاف شود.
  5. فقط در خارج از مخزن رنگ آمیزی کنید و از رنگ پلاستیکی با کیفیت استفاده کنید تا ظاهری کاملا جدید داشته باشد.

اگر در مورد تعمیر مخزن پلی سوالات دارید ، دریغ نکنید که از کارشناسان محلی تانک پلی کمک بخواهید. اگر نمی توانید مخزن خود را تعمیر کنید و به دنبال جایگزینی آن هستید ، بازیافت مخزن قدیمی خود را فراموش نکنید.