ناخالصی های ایجاد شده در روند فعالیت انسان باید از محل خارج شود. مشكلات اين امر در محوطه اي كه تجهيزات يك سيستم فاضلاب مركزي را فراهم كند ، بوجود نمي آيد. اگر این امکان وجود نداشته باشد ، صاحبان خانه های روستایی باید این مسئله را با روش های موجود دیگر حل کنند. غالباً ، انتخاب به نفع تأسیسات محلی درمانی انجام می شود ، در حالی که لازم است تصمیم بگیریم چه حجم مخزن سپتیک مورد نیاز است ، چه نوع دستگاهی را انتخاب کنیم و چگونه آن را نگه داریم. پاسخ این سوالات و سوالات دیگر را در این مقاله خواهید یافت.


هنگام انتخاب مخزن سپتیک چه مواردی را باید در نظر گرفت

امروزه زندگی در حومه شهر توسط بسیاری از مردم شهر انتخاب می شود ، در حالی که بسیاری از آنها برای مشکلات پیش آمده آماده نیستند و این ، اول از همه ، نبود زیرساخت های مشترک است. حل مسائل تأمین آب و دفع پسماند با روشهای مختلف ضروری است و در این حالت مهم است که خطر ورود فاضلاب به خاک و اجسام آب به حداقل برسد. طبق مفاد SNiP 2.04.03-85 ، درجه تصفیه مایع تخلیه شده در مخزن باید با مفاد قوانین قانونی تنظیم کننده مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست مطابقت داشته باشد. در صورت استفاده مجدد از آب تصفیه شده در مخزن سپتیک ، استانداردهای بهداشتی و بهداشتی لازم الاجرا می شوند.

مزیت اصلی سیستم های یک سیستم تصفیه فاضلاب محلی را می توان امکان موثرترین تصفیه برای استفاده مجدد از آب برای اهداف فنی ، از جمله برای آبیاری نامید. هنگام انتخاب مبدل حرارتی زباله ، عوامل زیر باید در نظر گرفته شوند:

  • تعداد افراد ساکن در خانه ؛
  • فرکانس اقامت
  • ویژگی ها و ترکیب خاک ؛
  • مشخصات زمین؛
  • سطح وقوع آبهای عمیق ؛
  • عمق انجماد خاک

تصفیه خانه محلی بسته به شرایط و ویژگیهای خاص منطقه انتخاب می شود. این می تواند یک مخزن ذخیره سازی باشد که برای مقابله با فاضلاب در یک کلبه تابستانی که برای زندگی فصلی ، مخازن رسوبگذاری و تصفیه خانه های بیولوژیکی کامل طراحی شده کافی است. مورد دوم تقریباً صد درصد تصفیه پساب را تضمین می کند و میزان استفاده از تجهیزات ویژه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بنابراین ، هنگام نصب مخزن سپتیک ، لازم است که حجم دستگاه فاضلاب در نظر گرفته شود ، و مدل استاندارد قادر به جای دادن 3.75 "مکعب" فاضلاب است. برای کشف نحوه محاسبه حجم مخزن سپتیک ، با در نظر گرفتن عوامل اصلی ، باقی مانده است.

محاسبه حجم مخزن سپتیک برای یک خانه خصوصی

وظیفه اصلی مخزن سپتیک استفاده از پسماندهای پسماند است ، بنابراین دستگاه باید دارای ظرفیتی باشد که به آن اجازه دهد کل حجم فاضلاب را جمع کرده و به طور موثر تصفیه کند. برای جلوگیری از سرریز شدن اتاق ها ، لازم است که حجم مخزن سپتیک برای یک خانه خصوصی به درستی محاسبه شود. به نظر می رسد که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد - شما فقط باید حجم اتاق های کاربر را جمع کنید ، اما این خیلی ساده است.

در واقع ، به نظر می رسد کمی متفاوت است: حجم محفظه اول از سطح پایین به لوله سرریز محاسبه می شود ، در حالی که فضای مفید محفظه دوم هر چیزی است که بین پایین و لوله سرریز وجود دارد. علاوه بر این ، باید در نظر داشت که با گذشت زمان ، مقدار زیادی ذرات جامد در مخزن اول جمع می شود که یک پنجم فضای قابل استفاده را اشغال می کند. بنابراین ، هنگام محاسبه جز liquid مایع ، این 20٪ باید از حجم کل کم شود. اکنون ، برای درک اینکه یک مخزن سپتیک باید چگونه باشد ، مقایسه مقدار تخمینی تخلیه باقی مانده است.

طبق مفاد هنجارها و قوانین بهداشتی (SNiP) ، مصرف آب روزانه به طور متوسط ​​برای هر کاربر 200 لیتر یا 0.2 متر مکعب است ، اما طبق قوانین ، حداقل حجم باید با حاشیه 3 روز محاسبه شود. بنابراین ، برای یک خانواده 3 نفره ، میزان تقریبی مصرف آب 1.8 متر مکعب است و این بدون احتساب 20 درصدی است که باید به رسوب پایین اضافه شود.


فرمول تصفیه شده برای محاسبه حجم مخزن سپتیک برای یک خانه روستایی

استانداردهای بهداشتی نشان می دهد که تخلیه آب تصفیه شده در خارج از دستگاه نباید بیش از دو هفته یک بار انجام شود. هنگام انجام محاسبات ، هیچ کس از این ماده استفاده نمی کند ، زیرا در این حالت ، برای یک خانواده 4 نفره ، حداقل به دستگاهی با حجم 8 "مکعب" نیاز دارید. همچنین این یک واقعیت نیست که هر مستاجر روزانه 200 لیتر آب مصرف می کند ، اما کارشناسان معتقدند که می توان از شاخص 0.1 متر مکعب در روز پیش رفت. در این حالت ، یک مخزن سپتیک "مکعبی" برای 3 نفر مورد نیاز خواهد بود ، اما نصب چنین دستگاه هایی توصیه نمی شود.

استثنائات دیگری نیز در این قانون وجود دارد که به صورت افزایش غیرمنتظره تعداد ساکنان و گسترش ترکیب لوازم خانگی است (به عنوان مثال خرید ماشین ظرفشویی). بنابراین ، لازم است حجم مورد نیاز یک مخزن سپتیک را با در نظر گرفتن تغییرات احتمالی محاسبه کنید. کارشناسان توصیه می کنند از فرمول دقیق تری استفاده کنید:

مخزن سپتیک V = (تعداد ساکنان * 0.2 + 0.2) * 2

برای دادن یک حاشیه ایمنی ، لازم است هزینه برای یک شخص مشروط دیگر اضافه شود ، پس از آن نتیجه به دست آمده در دو ضرب می شود ، با این حساب که برخی از ساکنان علاقه زیادی به انجام روش های آب دارند. بنابراین ، برای 5 نفر ، به عنوان مثال ، حداقل حجم مخزن سپتیک 2.4 متر مکعب است ، یک راه حل ایده آل برای 6 نفر مبدل حرارتی ضایعات 2.8 متر مکعب است. همانطور که عمل نشان می دهد ، این اعداد واقعی است که به شما امکان می دهد با دقت یک سپتیک مخزن خریداری کنید ، که باعث راحتی زندگی در خانه می شود. فرمول دیگری وجود دارد که مصرف تمام دستگاه ها و دستگاه های استفاده شده را در نظر می گیرد ، در جدول ارائه شده است:


نقطه مصرف آبمیزان مصرف
لیتر در ثانیهمتر مکعب در ساعت

شستشو

0.2

0.7

دیگ بخار

0.2

0.7

حمام

0.3

1.1

شستشو

0.1

0.4

Bidet و توالت

0.1

0،4

واشر

0.2

0.7

دوش یا کابین دوش

0.2

0.7


محاسبات بر اساس میزان مصرف 150 لیتر در روز برای هر نفر است و در چند مرحله انجام می شود. در مرحله اول ، با توجه به این واقعیت که او 7 دقیقه در روز از دوش آب می گیرد (میزان جریان 10 لیتر در دقیقه) ، یک پیشنهاد 5 دقیقه ای (سرعت جریان 8 لیتر در دقیقه) ، میانگین مصرف برای هر فرد محاسبه می شود. و وان که 110 لیتر آب می گیرد. بر این اساس ، متوسط ​​مصرف هر نفر ، به استثنای لوازم خانگی ، 150 لیتر (متوسط) + 10 * 7 + 8 * 5 + 110 = 370 لیتر در روز است. برای بدست آوردن حجم مورد نیاز سپتیک تانک ، ضرب این رقم در تعداد ساکنان باقی مانده است.

حتی آسانتر است که حجم مورد نیاز یک مخزن سپتیک را برای یک اقامتگاه تابستانی در نظر بگیرید که برای اقامت دوره ای در نظر گرفته شده است. در این حالت ، درایوهایی با عملکرد کمتر اغلب نصب می شوند که باید با در نظر گرفتن تعداد مکعب های دفع شده توسط تجهیزات فاضلاب ، انتخاب شوند.


حجم مورد نیاز یک مخزن سپتیک برای حمام

امروز ، بیشتر و بیشتر اوقات در مورد یک سبک زندگی سالم می شنوید ، بنابراین حتی در کشور می توانید یک حمام یا سونا روسی پیدا کنید. وجود آنها به میزان قابل توجهی مصرف آب را افزایش می دهد. برای اینکه سیستم فاضلاب محلی به طور موثر کار کند ، حجم مخزن سپتیک حمام باید به شاخص های محاسبه شده اضافه شود. در این حالت بهتر است از وسایل ذخیره سازی استفاده نکنید ، بلکه از سپتیک های مخزن دو محفظه یا ایستگاه های تصفیه بیولوژیکی استفاده کنید. حداقل مصرف در حمام 100 لیتر آب در روز است ، بنابراین عملکرد دستگاه باید 300 لیتر در روز افزایش یابد. برای حمام ، مخازن پلاستیکی پلاستیکی اغلب انتخاب می شوند ، اگرچه بسیاری دستگاه های با دوام ساخته شده از حلقه های بتونی را ترجیح می دهند.